Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Przewozy Regionalne złomują EN57. Ale bez marnotrawstwa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
30-01-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

W Zachodniopomorskim Zakładzie Przewozów Regionalnych trwa złomowanie 6 z 14 jednostek EN57 na terenie ładowni stacji Szczecin Port Centralny. Według naszych czytelników, niektóre części z tych pojazdów dało się wykorzystać w innych starych składach. Przewoźnik zapewnia, że tak właśnie zrobił.

- Chciałem zasygnalizować pewne marnotrawstwo, do którego dochodzi w Zachodniopomorskim Zakładzie Przewozów Regionalnych. Od 19 stycznia trwa złomowanie 6 z 14 jednostek EN57 na terenie ładowni stacji Szczecin Port Centralny – pisze nasz Czytelnik, pan Marek.

- O ile stan techniczny i wiek sugeruje wycofanie tego typu pojazdów, o tyle zdrowy rozsądek przemawia za wykorzystaniem "podzespołów" z pojazdów do innych jednostek. Na pewno zdrowego rozsądku zabrakło, gdy wysłano na pocięcie jedną z jednostek która posiada miękkie siedzenia. I nie chodzi o dermę, a o miękkie siedzenia z materiałem. W pierwszej klasie nawet zamontowano nowe siedzenia wraz z naprawą w 2006 r. – informuje Czytelnik.

- Niestety, zamiast przełożyć wygodne siedzenia do jednej z jednostek, która jeździ z tzw. "plastikami", na których czasami ciężko wysiedzieć dłużej niż 30 minut, zakład woli spalić nowe siedzenia a plastiki zostawić i dalej nimi wozić tysiące pasażerów. Jako pasażerowi zachodniopomorskiej kolei, nóż otwiera mi się w kieszeni – kończy pan Marek.

- Ze względu na znaczny stopień zużycia i zniszczenia widocznych na zdjęciu siedzeń z brązową tapicerką, zrezygnowano z ich dalszego wykorzystania – odpowiada rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych Kamil Migała. Uspokaja jednak, że nie wszystkie fotele zostały zutylizowane.

- W przypadku sfotografowanych siedzeń z czerwoną tapicerką, te które zostały zakwalifikowane do dalszego użytkowania, na podstawie wcześniejszych ustaleń z firmą wykonującą złomowanie, zostały 21 stycznia zdemontowane i przekazane z powrotem do Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Mogą one w przyszłości zostać zamontowane w innych składach – zapewnia rzecznik.

- Wszystkie części pociągów, które w jakikolwiek sposób byłyby przydatne w tych zespołach trakcyjnych, które jeżdżą, zostały wymontowane i przekazane z powrotem do zakładu jako części zamienne - dodaje Migała.

Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5